SEO

SEO, ook wel Search Engine Optimization genoemd. Dit betekent de website optimaliseren zodat deze zo goed mogelijk gevonden kan worden door zoekmachines. Zo krijg je meer bezoekers naar jouw website. Een goede SEO is afhankelijk van zowel content als techniek. SEO is grotendeels content gerelateerd. Wij kunnen beperkt advies geven over content en zullen ons vooral richten op de technische SEO van de website. We zijn wel gewend om hierin samen te werken met gespecialiseerde bureaus of freelancers die jou als klant hierbij helpen.

Technische SEO

Technische SEO is een tak van zoekmachineoptimalisatie (SEO) die zich richt op het verbeteren van de technische aspecten van een website om de prestaties en zichtbaarheid in zoekmachines te verbeteren. Dit zijn de standaard onderdelen die in al onze websites zitten t.b.v. SEO.
  • Zoekmachine (SEO) vriendelijk gebouwd. Een aantal standaard zaken zoals de naam van de website, zoekmachine en basis meta gegevens van een pagina behoren tot de standaard. Gebruik van koppen, paragrafen en andere opmaak elementen worden waar nodig toegepast. Gebruik van zogenaamde regions in de paginatemplates zodat alle devices weten waar onderdelen te vinden zijn. Header, Main, Footer, etc.
  • Mogelijkheid om zelf pagina’s semantisch op te bouwen (verschillende headings en content blokken).
  • Mogelijkheid om alle teksten en afbeeldingen zelf te wijzigen d.m.v. onze modulaire lego blokken;
  • SSL certificaat;
  • Mogelijkheid om elke pagina te voorzien van een pagina titel en meta description en social share informatie;
  • Mogelijkheid om ALT teksten toe te voegen aan afbeeldingen;
  • Een zoekmachine vriendelijke en logische URL structuur o.b.v. de verschillende Custom Post Types en Taxonomieën;
  • De mogelijkheid om redirects in te voeren;
  • De mogelijkheid om in de content zowel interne als externe links toe te voegen;
  • De mogelijkheid om breadcrumbs toe te voegen;
  • Responsive opbouw, dit betekent dat de website meeschaalt op de verschillende devices die er tegenwoordig zijn;
  • De mogelijkheid om broken links te monitoren via het CMS;
  • Sitemap generatie. Om de website beter en sneller in Google te krijgen, wordt er standaard een sitemap.xml toegevoegd aan de robots.txt. Dit is een document wat door Google wordt opgevraagd en waar alle verschillende pagina’s staan die mogen worden geïndexeerd;
  • Core Web Vitals toegespitst. Na de bouw van de website wordt de website voor snelheid geoptimaliseerd (Website Performance Optimalisatie) gehaald om een zo hoog mogelijke score te behalen op het gebied van snelheid. Door middel van ons WPO product (zie pagina 13 SLA) kunnen we garanties geven op een minimale pagina snelheid;
  • Mogelijkheid om canonical URL’s toe te voegen om zo duplicate content te voorkomen;
  • Mogelijkheid om specifieke pagina’s uit te sluiten van indexatie;
  • Waar mogelijk, zo min mogelijk scripts en derde partij software inladen zodat de pagina zo licht mogelijk blijft;
  • Verschillende, geautomatiseerde, verkleinde afbeeldingsformaten voor desktop en mobiel om de performance te verbeteren;
  • Serverside caching om de laadtijd van de pagina zo laag mogelijk te houden (indien de hosting via ons loopt);

Optionele SEO mogelijkheden

  • Structured data;
  • Google For Jobs;
  • Google AMP;
  • De mogelijkheid om robots.txt bestand aan te passen;
  • Inrichten Google Tag Manager, Google Analytics, Google Search Console en Data Studio.