Gebruikersonderzoek

Met een gebruikersonderzoek testen we hoe een bezoeker jouw website gebruikt. Dat geeft bijzonder veel inzichten, die we kunnen gebruiken om verbeteringen door te voeren voor jouw website. 

We 2 varianten van een gebruikersonderzoek aan:


Kwalitatief onderzoek

Bij kwalitatief onderzoek valideren we aannames door middel van het interviewen van echte gebruikers. Hierbij spreken we 6 tot 8 respondenten. De belangrijkste USP voor het doen van kwalitatief gebruikersonderzoek voor een website ligt in de diepgaande inzichten in de gebruikerservaring die dit type onderzoek oplevert.


Kwantitatief onderzoek

Bij kwantitatief onderzoek worden de aannames gevalideerd door middel van een vragenlijst. Het belangrijkste voordeel van kwantitatief onderzoek ten opzichte van kwalitatief onderzoek is dat het aantal respondenten vaak hoger ligt. Dit biedt inzichten die gebaseerd zijn op grote hoeveelheden data, waardoor het mogelijk is om met zekerheid uitspraken te doen over een bredere gebruikersgroep.


Bekijk ook Discovery fase en Expert review om meer te weten te komen over onze andere onderzoeksvormen.

Meer weten?

Wil je meer weten over de mogelijkheden of een Expert review inplannen? Plan een meeting in met een van onze specialisten: Meeting inplannen