Downtime

De term ‘downtime’ verwijst naar een periode dat je website niet bereikbaar is. Downtime is altijd ongewenst.

Onze supportafdeling ontvangt direct notificaties wanneer een website downtime ervaart. Tijdens kantoortijden worden deze notificaties actief opgevolgd. Buiten kantoortijden niet tenzij er een SLA buiten kantoortijden is afgesloten.

Downtime kan verschillende oorzaken hebben. Afhankelijk van de oorzaak kunnen wij het oplossen of zijn we afhankelijk van derden.

Downtime door onderhoud of doorontwikkeling (applicatie)

Het kan zijn dat er een fout sluipt in de website door toedoen van uitgevoerd onderhoud of doorontwikkeling. In dit geval zit de fout in de applicatie en zullen wij deze vrijwel altijd zo snel mogelijk voor je proberen op te lossen.

Onderhoud en doorontwikkeling gebeurt vrijwel altijd onder kantoortijden of vlak daarvoor in de ochtend. Het oplossen van dit soort problemen doen we tijdens kantoortijden tenzij er een SLA buiten kantoortijden is afgenomen.

Downtime door problemen met de server

Wij werken samen met externe leveranciers voor hosting. De status van de servers kun je bekijken op status.stuurlui.nl

Partial outage / Gedeeltelijke storing (oranje)

We spreken over een gedeeltelijke storing als een gedeelte van de websites op een server door server caching nog gedeeltelijk bereikbaar zijn. 

Door de opzet van onze hosting platformen komt het vaak voor dat er tijdens een storing onderdelen van een website nog steeds bereikbaar zijn. Dit komt door server cache. Alle pagina’s van een website die in de uren voorafgaand aan de storing bezocht waren, zijn opgeslagen in de server cache en worden vanuit daar geserveerd aan nieuwe bezoekers. 

Major outage / Volledige storing (rood)

We spreken over een volledige storing, als alle websites op een server volledig onbereikbaar zijn. 

Updates per mail ontvangen?

Op status.stuurlui.nl kun je je inschrijven voor mail updates over storingen op onze servers. 

Als er problemen zijn met een server waardoor een website niet bereikbaar is, kunnen wij die problemen maar beperkt oplossen en vertrouwen wij op de afspraken die wij met onze leveranciers hebben. Meer informatie hierover vind je in jouw SLA.

Downtime door problemen bij de partij die jouw domeinnaam heeft geregistreerd

Het kan voorkomen dat er problemen zijn bij de partij waar jouw domeinnaam is geregistreerd. Als door toedoen van een dergelijke storing de DNS redirect naar onze servers niet werkt, dan is jouw site onbereikbaar. In dit geval kunnen wij de problemen niet oplossen en zijn we afhankelijk van de betreffende partij om de problemen op te lossen.

Downtime door content management

Het is zeer uitzonderlijk dat downtime voortkomt uit het beheren van content in de backend van WordPress.